Osocze bogatopłytkowe

OSOCZE BOGATOPŁYTKOWE

45 – 60 min

Osocze bogatopłytkowe wykorzystuje czynniki wzrostu do procesów regeneracji.

Ludzki organizm posiada własny ogromny potencjał do szybkiej regeneracji i odbudowy. W momencie uszkodzenia tkanek uruchamia naturalne mechanizmy, prowadzące do aktywacji procesów odpowiedzialnych za gojenie. Jednym z kluczowych elementów są płytki krwi. Płytki krwi uwalniają zawarte w sobie płytkowe czynniki wzrostu odpowiedzialne za stymulację procesów gojenia i odbudowy uszkodzonych tkanek. Aktywują one mezenchymalne komórki macierzyste, fibroblasty komórki śródbłonka oraz komórki naskórka, a także pobudzają syntezę kolagenu. Osocze bogatopłytkowe wprowadzone pod skórę szybko uwalnia duże stężenia czynników wzrostu, które inicjują procesy regeneracji oraz odbudowy tkanek, jako naturalne działanie organizmu.

Wskazania do zabiegu z użyciem osocza bogatopłytkowego (PRP):
✓ skóra słabo napięta, z drobnymi zmarszczkami i oznakami zmęczenia, o niejednolitym kolorycie,
✓ skóra wymagająca rewitalizacji, pozbawiona blasku,
✓ silna regeneracja kilku obszarów ciała jednocześnie, np. twarz, szyja, dekolt i dłonie,
✓ wypadanie włosów, łysienie,
✓ włosy osłabione, pozbawione blasku,
✓ rozstępy, blizny.

Wskazania do zabiegu łączonego osoczem bogatopłytkowym (PRP) i  fibryną (PRF) bogatopłytkową:
→ kompleksowa regeneracja kilku obszarów ciała jednocześnie: twarz, szyja, dekolt, dłonie i włosy,
→ skóra pozbawiona jędrności i elastyczności przy jednoczesnym występowaniu głębokich zmarszczek i  bruzd,
→ szybka regeneracja i gojenie tkanek po zabiegach, np. mikronakłuwaniu, przeszczepie włosów, chirurgii plastycznej.

Efekty zabiegu z użyciem osocza bogatopłytkowego i fibryny bogatopłytkowej:
✓ wygładzenie zmarszczek,
✓ poprawa elastyczności, napięcia i gęstości skóry,
✓ rewitalizacja skóry, nawilżęnie i odzyskanie sprężystości,
✓ wygładzenie i ujednolicenie kolorytu skóry,
✓ remodeling włókien kolagenowych,
✓ poprawa ukrwienia skóry,
✓ przyspieszony proces gojenia po zabiegach medycyny estetycznej, np. po mikronakłuwaniu.

Co wyróżnia zabiegi osocza bogatopłytkowego i fibryny bogatopłytkowej?
PRF i PRP wykorzystują zasoby własne organizmu pacjenta przez co cechują się wysokim bezpieczeństwem. Jako produkty autologiczne wykluczają ryzyko nietolerancji i reakcji alergicznych.

Jak przebiega zabieg?
Przed zabiegiem przeprowadzona zostaje konsultacja lekarska. Zabieg składa się z 3 etapów i wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym.
I etap – pobranie krwi w ilości 8-16ml (1-2 probówki)
II etap – odwirowanie krwi według odpowiedniego protokołu
III etap – podanie fibryny bezpośrednio po odwirowaniu w ustalone w czasie konsultacji obszary

Jak przygotować się do zabiegu?
W dniu zabiegu wskazane jest odpowiednie nawodnienie organizmu, tj. wypicie min. 1,5 l wody.

Przeciwwskazania do zabiegu:
× zażywanie aspiryny i innych leków przeciwbólowych z grupy NLPZ,
× choroby krwi,
× choroby nowotworowe (w tym białaczki, szpiczaki),
× ciąża i laktacja,
× leczenie antykoagulantami,
× schorzenia wątroby,
× choroby autoimmunologiczne.

Masz dodatkowe pytania dotyczące osocza bogatopłytkowego? Skontaktuj się z nami! Umów się na konsultację!  Zapraszamy!