Brak jędrności skóry

Brak jędrności skóry, utrata owalu twarzy

Brak jędrności skóry objawia się jako utrata owalu twarzy. Wynika ze zmian jakie zachodzą w budowie kolagenu – białkowe spirale kolagenu tracą połączenia między poszczególnymi łańcuchami i rozkręcają się, zamieniając się z krótkich i szerokich na długie i cienkie. W wyniku tego powyższe białka przestają spełniać funkcje podporowe w skórze. S

padek jędrności skóry na twarzy określany jest jako utrata owalu twarzy. Opadający owal twarzy przedstawiany pod postacią odwróconego trójkąta symbolizującego opadające policzki, nazywany jest również mianem “chomiki”.

Naturalnym procesem przyczyniającym się do spadku jędrności skóry jest starzenie. Do innych przyczyn powstawania obwisłej skóry zaliczamy bardzo szybką utratę masy ciała – np. w wyniku stosowania leków (twarz ozempikowa).

W ramach profilaktyki oraz jako uzupełnienie terapii zalecane jest stosowanie odpowiedniej diety oraz picie dużej ilości wody. W ramach suplementacji w trosce o jakość skóry warto sięgnąć po suplementy zawierające kolagen. Odpowiednia pielęgnacja skóry polega na stosowaniu indywidualnie dobranych kosmetyków, w tym rekomendowany jest krem z retinolem oraz stosowanie kremów z filtrem. Do czynników przyspieszających proces starzenia skóry należą palenie papierosów oraz spożywanie alkoholu.

Jeśli chcesz podnieść owal twarzy jednak nie wiesz, który zabieg byłby dla Ciebie najlepszy zapraszamy na konsultację ze specjalistą – przedstawimy Ci rekomendowane dla Ciebie metody. Zapraszamy do kontaktu.

Jeśli nie odbieramy telefonu, możesz skontaktować się z nami poprzez formularz.

Zostaw swój numer telefonu – oddzwonimy do Ciebie.