skleroterapia

SKLEROTERAPIA

Skuteczny sposób na pozbycie się “pajączków”

Zabieg polega na wprowadzeniu strzykawką z cienką igłą preparatu o nazwie Aethoysklerol (polidocanol) do rozszerzonego naczynia, dzięki czemu dochodzi do jego zamknięcia. Najbardziej popularnym wskazaniem są tzw.„pajączki” oraz żylaki siateczkowate czyli rozszerzenia drobnych naczyń krwionośnych, które świadczą o utrudnionym odpływie krwi z układu żylnego. Skleroterapia stosowana jest również w celu zamknięcia większych żył, najczęściej po wcześniejszych operacjach flebologicznych oraz w leczeniu owrzodzeń żylnych. W zależności od kalibru naczynia używane są różne stężenia preparatu.

W związku z faktem, że nawet niewinnie wyglądające „pajączki” mogą być objawem niewydolności żylnej przez zabiegiem konieczna jest ocena układu żylnego badaniem Doppler po to aby wybrać efektywną formę terapii.

W trakcie zabiegu nie jest konieczne stosowanie znieczulenia w związku z bardzo mała średnicą igły. Bezpośrednio po zabiegu założone zostają opatrunek lub pończochy uciskowe, które muszą być stosowane przez kolejnych kilka dni (dla zwiększenia skuteczności zabiegu). Wskazane jest także około 1-2 godzinne chodzenie.

Proces zamykania trwa około 3-4 tygodnie od momentu wprowadzanie środka obliterującego do naczynia. W zależności od rozległości problemu konieczne może być wykonanie kilku zabiegów.

Przeciwskazania:
× znana alergia na środek obliterujący,
× ciężka choroba układowa,
× krytyczne powierzchowne lub głębokie zakrzepice żył,
× miejscowa lub ogólna infekcja,
× unieruchomienie,
× ciąża.

Masz dodatkowe pytania dotyczące skleroterapii? Skontaktuj się z nami! Umów się na konsultację!  Zapraszamy!